Zapraszamy do obejrzenia galerii  gdzie znajdują się 2 foldery ze zdjęciami z rejsu STS Pogoria i rozpoczęcia sezonu żeglarskiego.

Dnia 11.05.2024 r. odbyło się uroczyste rozpoczęcie sezonu żeglarskiego- jubileusz 30- lecia Klubu

W obecności szanownych członków Klubu oraz szanownych gości rozpoczęliśmy kolejny ekscytujący sezon żeglarski. Obecny rok jest wyjątkowy ponieważ obchodzimy  Jubileusz 30- lecia Klubu. Także w 2024 roku Polski Związek Żeglarski obchodzi wyjątkowe jubileuszowe święto - 100-lecie istnienia.

Nowy sezon to dla nas czas nie tylko żeglarskich wyzwań, ale także czas refleksji nad naszymi marzeniami, celami i wspólną pasją, jaką jest miłość do morza i przygody. W tym miejscu warto przypomnieć o odbytym miesiąc temu rejsie na STS Pogoria, która to żeglarska przygoda przyniosła nam wiele radości, inspiracji i niesamowitych wspomnień w tej niezwykłej podróży po wodach Morza Liguryjskiego.

W ostatnich latach rozwijaliśmy i zwiększyliśmy ilość szkoleń żeglarskich, a pozyskane z tego tytułu środki pozwoliły na remont bazy przy Zbiorniku Dziećkowice, odnowienie floty jachtów poprzez remont np. BEZ 4 czy wymianę na nowocześniejsze jednostki np. Raptor 27 oraz podejmowaliśmy intensywne działania o charakterze promocyjnym, eksponujące atuty Klubu. Uzyskanie wpisu do rejestru organizacji pożytku publicznego, czy przeprowadzona kompleksowa inwentaryzacja składników majątku Klubu wpisuje się w powyższe działania. Do osiągnięć, które dziś cieszą nasz Klub, swój wkład miały także poprzednie zarządy.

Życzymy nam wszystkim udanych rejsów, sprzyjających wiatrów i bezpiecznych powrotów do portu, czego dowodem będą flagi odwiedzonych Państw umieszczone na gali na zakończeniu sezonu.
Dziękujemy każdemu z Was, którzy wspólnie z nami dzielą tę pasję, każdemu, kto pomaga tworzyć tę wyjątkową społeczność żeglarską.

W imieniu Klubu uhonorowaliśmy osoby które swoim zaangażowaniem, poświeceniem przyczyniają się do rozwoju naszego Klubu.

Honorową odznakę Zasłużony dla Żeglarstwa Polskiego otrzymali: Klub Żeglarski Ziemowit, Jan Zimoń, Piotr Jękot i Krzysztof Szerszeń.

Honorową odznakę Zasłużony dla Żeglarstwa Śląskiego otrzymali: Marcin Kudra, Tomasz Poloczek, Dariusz Rabenda, Mariola Włosek.

W tym roku przy okazji obchodów 30-lecia powstania Klubu, Zarząd postanowił stworzyć nową odznakę i wyróżnić nią osoby szczególnie zasłużone dla Klubu. Honorową odznakę Zasłużony dla Klubu Żeglarskiego Ziemowit otrzymują:
1. Pierwszy komandor Henryk Poloczek
2. Komandor w latach od 2010 do 2022 roku Andrzej Walczyk
3. Komandor Damian Maguda
4. Jan Zimoń wicekomandor od 2003 roku do 2022 roku
5. Skarbnik klubu do 2010 r. Ryszard Grzesica
6. Sekretarz klubu do 2010 r. kapitan Henryk Niczke
7. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej do 2010 r., skarbnik klubu od 2010 r. Zbigniew Stańczyk